EastEnd-Arts
print

3 redenen waarom je bedrijf social media zou moeten gebruiken!

Social media is ongekend populair, zowel bij particulieren als bij bedrijven. Maakt jouw bedrijf al gebruik van Facebook, Twitter, Google Plus of Pinterest? Zo niet dan raden we echt aan om social media te gaan gebruiken.

Geen zorgen, het kost echt geen uren per dag maar het kan net zorgen voor dat kleine beetje exposure of klantenbinding die zo hard nodig is. In dit artikel worden de 3 belangrijkste redenen opgesomd waarom het belangrijk is om social media bedrijfsmatig te gebruiken.

1. Uitstekend marketinginstrument
Sociale mediakanalen bieden bedrijven een enorm platform om met hun doelgroep in contact te komen. Dat is een van de redenen waarom het als een krachtig marketinginstrument gebruikt kan worden.

De informatie de website kan door gebruikers verder gedeeld worden via hun netwerk, dit zorgt voor een groter bereik. Door het delen van de informatie en het regelmatig actief zijn blijven de naam en de activiteiten van het bedrijf beter hangen bij de gebruikers. Door een toename van de naambekendheid kan contact worden gelegd met een grotere of andere doelgroep.

Als bedrijf is het goed te kijken welk social media kanaal het beste bij je doelgroep past. Om je doelgroep te bereiken is het belangrijk dat je een strategie opstelt, omdat elk kanaal weer anders gebruikt wordt en een eigen publiek kent. Kijk dus van welke sociale kanalen je doelgroep gebruikmaakt en speel daar op in.

Een aantal stappen die je kunt nemen voor het inzetten van social media:
  • Plaats social media knoppen op je website. Op deze manier kan men de content van de website delen met hun netwerk.
  • Stel vast welk(e) social media kanaal het beste aansluit bij de doelgroep. Ieder social media kanaal een eigen publiek en een eigen manier van interactie.
  • Verdiep je in het gekozen netwerk(en). Het is beter om in het begin te focussen op één of twee kanalen dan op meerdere.
  • Start met het opbouwen van een reputatie via het kanaal.
2. Grote toegevoegde waarde voor SEO

Social media signalen hebben een grote invloed op de rankings van websites in Google. Om de waarde van een website te bepalen keek Google vroeger naar links van andere websites die naar jouw website linkten, zogenaamde backlinks.

Google deed dit omdat ze van mening waren dat een verwijzing van de ene naar de andere website, gezien kon worden als een positieve referentie en op basis daarvan rangschikte ze websites in de zoekresultaten.

Tegenwoordig kunnen Social media signalen nagenoeg op dezelfde manier worden gezien. Wanneer iemand een artikel op een website liked, plust of tweet dan gaat Google ervan uit dat die persoon de informatie waardevol vind. Voor Google zijn social media signalen een goede manier om te bepalen hoe waardevol een bepaald artikel of website is. Social media signalen zijn een zogenaamde ranking factor in Google.

Als jouw bedrijf actief is op social media dan kunnen de social media signalen ervoor zorgen dat de website beter gaat scoren in Google.

3. De concurrentie loopt voor

De kans is groot dat de concurrerende bedrijven in jouw branche wel gebruikmaken van social media en dat betekent dat zij op dit gebied voorlopen.

Als de concurrenten wel actief zijn op diverse social media kanalen dan wil dit niet altijd zeggen dat ze dit op de juiste manier doen. Veel bedrijven hebben geen idee hoe ze een degelijke social media campagne kunnen opzetten en/of toepassen.

Social media kan ook voor jouw bedrijf een waardevolle toevoeging zijn. Het kan zorgen voor klantenbinding, naamsbekendheid en beter posities in Google.


Artikelen laatste nieuwsbrief

Hierover twitterden we »
Websites met beveiligde verbinding stijgt » Google wil tienduizend mensen inzetten »
Wat je als marketeer moet weten over AVG »
AdWords advertenties 50% groter »
Efteling in Google Street View »

Onze Nieuwsbrief

Via onze nieuwsbrief houden wij u regelmatig op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen bij EastEnd-Arts en de voor u rele­vante informatie op het gebied van internet.

Eastend nieuwsbrief