EastEnd-Arts
print

7 tips voor een geslaagde over ons-pagina

Online communicatie verloopt voor een groot deel anoniem. Wanneer een bezoeker via je website een informatieaanvraag doet of een bestelling plaatst, weet hij meestal niet waar dit terecht komt. Die zweem van onpersoonlijkheid kan je doorbreken met een goede "Over ons"-pagina.

  

Een about-pagina wordt trouwens meer bezocht dan je misschien wel zou denken. Bezoekers weten graag waar hun vraag terechtkomt en welke mensen de drijvende kracht zijn.


Het blijft echter een hele opdracht om een pagina op een uitnodigende manier te vullen met relevante gegevens over jezelf of over je bedrijf.

7 tips voor een goede "over ons"-pagina

•   Vertel wie je bent
Vermeld op een korte, duidelijke en overzichtelijke manier de historiek, missie en visie. Gebruik foto's, video's of presentaties om je verhaal te illustreren.
 
Hanteer een menselijke benadering
Zorg voor een persoonlijke aanpak en tracht te connecteren met je doelpubliek. Vertel meer over de mensen achter de organisatie zodat je bedrijf een gezicht krijgt.
 
Gebruik foto's
Wees niet bang om zelf op de voorgrond te treden en plaats foto's van jezelf en je team. Gun een blik achter de schermen en betrek je publiek bij het verhaal van je bedrijf.
 
Wees niet bescheiden
Je bent goed in wat je doet, anders zou je bedrijf of organisatie geen bestaansrecht hebben. Maak duidelijk aan je bezoekers wat je sterke punten zijn, wat de meerwaarde van je aanbod en bedrijf is en wat jouw bedrijf uniek maakt. Toon je ervaring en kunde aan de hand van enkele voorbeelden of plaats een link naar een actuele referentiepagina.
 
Wees bereikbaar
Vermeld je adresgegevens en zorg voor voldoende contactmogelijkheden zoals telefoon, e-mail en (een link naar) een contactformulier. Gebruik sociale media om mensen te betrekken bij het verhaal achter de organisatie door bezoekers uit te nodigen op je Facebook-, Twitter-, LinkedIn- en Pinterestaccounts.
 
Zet je doelpubliek centraal
Stel jezelf de vraag welke informatie interessant is voor je doelpubliek en op welke manier je hen kan motiveren en engageren. Gebruik verstaanbare termen en een correcte zinsbouw.
 
Gebruik een hulplijn
Een professioneel imago is belangrijk voor elk bedrijf en organisatie. Roep de hulp in van professionals indien je zelf niet in de mogelijkheid bent om een wervende tekst te schrijven, professionele foto's of video's te maken, een uitnodigende lay-out op te maken, enz.
 


Artikelen laatste nieuwsbrief

Hierover twitterden we »
Websites met beveiligde verbinding stijgt » Google wil tienduizend mensen inzetten »
Wat je als marketeer moet weten over AVG »
AdWords advertenties 50% groter »
Efteling in Google Street View »

Onze Nieuwsbrief

Via onze nieuwsbrief houden wij u regelmatig op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen bij EastEnd-Arts en de voor u rele­vante informatie op het gebied van internet.

Eastend nieuwsbrief