EastEnd-Arts
print

8 autoresponders die voor meer omzet zorgen

Of je nu producten verkoopt, een dienst aanbiedt of gratis je kennis wil delen! Een autoresponder is het ideale verbindingsstuk tussen jouw bedrijf en je doelpubliek.

In het kort: wat is een autoresponder?

Een autoresponder is een e-mail die automatisch wordt uitgestuurd op basis van bepaalde criteria. Zo kan je automatisch een e-mail versturen wanneer iemand een formulier invult, iemand een aankoop bij jou doet, ...

Er bestaan ontelbaar veel mogelijkheden. Maar in de meeste gevallen wordt een autoresponder gebruikt om interessante e-mails met een bepaald tijdsinterval naar je e-maillijst te sturen.

Autoresponder VS Nieuwsbrief

Wanneer iemand zich inschrijft op jouw nieuwsbrief dan zal deze persoon enkel toekomstige edities van je nieuwsbrief ontvangen.

Wanneer je gebruik maakt van een autoresponder kan je zelf bepalen wie wanneer welke content ontvangt. Heb je 10 e-mails opgesteld binnen je autoresponder campagne? Wel dan zal elke persoon die zich inschrijft, starten met e-mail 1, nadien e-mail 2 ontvangen, ...

Er gaat dus geen waardevolle content verloren!

Tip: Maak van je nieuwsbrief een autoresponder en stuur zo elke nieuwsbrief naar elk nieuw contact op je e-maillijst. Let hierbij wel op dat je je nieuwsbrief tijdsloos schrijft anders kan je deze niet hergebruiken.
Geen inspiratie? Hier vind je 9 interessante ideeën terug!

1. Verwelkom nieuwe inschrijvingen

Een welkomstmail is de ideale gelegenheid om meer te vertellen over wat de lezers nog te wachten staat!
Maak je lezers dankzij deze eerste e-mail nieuwsgierig en vertel wat jij voor hun kunt betekenen.

2. Stuur na een aankoop een enquête door

Wanneer een klant een product van jou heeft gekocht of gebruik heeft gemaakt van jouw dienst, stuur deze dan een enquête door.

Verstuur een dag of een week na het laatste klantencontact een korte enquête naar de klant via een autoresponder.

Wees persoonlijk en leer uit de feedback van je klanten om verbeteringen door te voeren binnen je bedrijf.

3. Abandonned shoppingcart / Verlaten winkelmandjes

Stuur een geautomatiseerde e-mail naar klanten die hun aankoop niet afronden. Héél vaak wordt een aankoop niet afgerond omdat de persoon in kwestie gestoord wordt door bijvoorbeeld zijn of haar telefoon, e-mails, ...!

Dit betekent dus niet altijd dat deze persoon je product niet wil kopen. Stuur hem of haar daarom een ‘Verlaat je winkelwagen’ e-mail en geef de consument de kans om terug verder te gaan met het koopproces.

Je zal zien dat héél veel van deze mensen de aankoop alsnog gaan afronden!

4. Stel interessante relevante producten voor

Voeg nieuwe mensen toe aan je e-maillijst wanneer deze een product bij je aankopen. Analyseer op welke links deze mensen klikken en stuur hen aanbiedingen van relevante producten door!

Dit klinkt héél complex maar als je het simpel houdt, kan je dit snel opzetten! Dit gaat je zonder twijfel resultaten opleveren.

5. Geef een e-mail cursus cadeau

Autoresponders vormen de ideale manier om e-cursussen aan te bieden. Stuur regelmatig een interessante aanbieding van een cursus naar je e-maillijst en van zodra dat iemand zich inschrijft, ontvangt hij of zij al het leermateriaal!

6. Bevestig registraties voor een event

Wanneer je een event organiseert, kan je mensen die zich inschrijven voor je event automatisch een bevestigingsmail sturen. Mensen houden hiervan omdat ze dan zeker weten dat het inschrijfproces succesvol is afgerond.

7. Geef mensen een duwtje in de rug

Moedig mensen aan om zich in te schrijven op jouw e-maillijst door hen iets gratis aan te bieden. Geef iets weg in de vorm van een whitepaper, video, …

Bijvoorbeeld: ‘Schrijf je in voor mijn gratis tips en krijg een samenvatting van mijn e-book cadeau’

Als er zich dus iemand inschrijft op je e-maillijst kan je automatisch een samenvatting van je e-book cadeau doen aan deze nieuwe lead.

8. Maak van je e-book een serie van e-mails

Een e-book is de ideale manier om van lezers leads en van leads klanten te maken. Stuur hen elke week een hoofdstuk uit je e-book op en geef hen op deze manier waardevolle informatie waarmee ze aan de slag kunnen!
 


Artikelen laatste nieuwsbrief

Hierover twitterden we »
Websites met beveiligde verbinding stijgt » Google wil tienduizend mensen inzetten »
Wat je als marketeer moet weten over AVG »
AdWords advertenties 50% groter »
Efteling in Google Street View »

Onze Nieuwsbrief

Via onze nieuwsbrief houden wij u regelmatig op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen bij EastEnd-Arts en de voor u rele­vante informatie op het gebied van internet.

Eastend nieuwsbrief