EastEnd-Arts
print

Bedrijven reageren slecht op online vraag

Nederlandse organisaties reageren slecht op online vragen van klanten. Een kwart van de e-mails wordt überhaupt niet beantwoord.

Dat meldt Shopcontrol woensdag op basis van onderzoek met behulp van 'mystery shoppers'. Klanten noemen de antwoorden op online gestelde vragen matig tot zeer slecht.

Autobedrijven en energieleveranciers reageren volgens het onderzoek inhoudelijk het slechtst. Zorgverzekeraars presteren beter, maar ook hun reacties worden in een derde van de gevallen als slecht beoordeeld. Van de vijfhonderd gestelde vragen werd de helft binnen een dag beantwoord. Op ruim een kwart volgde geen reactie. In 36 procent van de gevallen volgde op een online vraag een ontvangstbevestiging.

Reactiesnelheid
Shopcontrol onderzocht de reactiesnelheid van bedrijven en instanties op het beantwoorden van e-mails. Ook werd klanten gevraagd de reactie op hun vragen te beoordelen. In het onderzoek stelden honderd mystery shoppers per e-mail vragen aan zorgverzekeraars, energieleveranciers, gemeenten, autobedrijven en reisbureaus.

Mystery shoppers presenteren zichzelf als gewone klant zodat het personeel geen bijzondere maatregelen kan treffen.


Artikelen laatste nieuwsbrief

Privacy statement volgens de AVG »
Is je website klaar voor de AVG? »
Google gaat HTTP markeren als onveilig »
Wie ervaart meeste social media stress? »
5 tips om je LinkedIn-profiel te verbeteren »

De wet AVG

EastEnd-Arts is geen juridisch bureau. We hebben ons verdiept in de gevolgen en op basis daarvan hebben we enkele artikelen geplaatst om onze klanten op weg te helpen met deze wetgeving. Vraag voor zekerheid advies van een specialist.

Meer over AVG in ons NIEUWS »

Onze Nieuwsbrief

Via onze nieuwsbrief houden wij u regelmatig op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen bij EastEnd-Arts en de voor u rele­vante informatie op het gebied van internet.

Eastend nieuwsbrief