EastEnd-Arts
print

Content marketing: wat het is en waarom moet je het doen

Het wordt bestempeld als dé marketingtrend van dit jaar, maar wat is content marketing en is het ook voor mijn bedrijf of organisatie interessant? En zoja, hoe ga ik dan te werk?

  

Content marketing is het aanbieden van relevante en waardevolle informatie om je doelpubliek te bereiken en hen te overtuigen van je expertise en de meerwaarde van je aanbod.


Het idee achter content marketing is niet zozeer de directe verkoop van je product of dienst maar om je prospecten te voorzien van nuttige en waardevolle informatie. Je potentiële klanten zullen dit waarderen en je uiteindelijk belonen. Het effect wordt erkend door multinationals zoals Proctor & Gamble, Cisco en Microsoft. Inmiddels zijn ook de kleinere bedrijven op de kar gesprongen. Waarom? Omdat het werkt!

Content is king: 8 redenen om aan content marketing te doen

•   Geloofwaardigheid
Door regelmatig waardevolle informatie uit te sturen bouw je aan je imago van expert in je vakgebied.
 
Kostprijs
Aan content marketing hangt geen grote kost. Het schrijven van artikels op je blog of het publiceren via de verschillende kanalen kost je enkel tijd. Zelfs wanneer je een externe partner inschakelt om je content marketing activiteiten te begeleiden is de kostprijs verwaarloosbaar.
 
SEO
Het publiceren van relevante informatie op je website, blog en social media komt ook de ranking in Google en ten goede.
 
Imago
Het imago van je bedrijf of organisatie leeft in het hoofd van je doelgroep. Door hen te voorzien van informatie waarmee je hen kan helpen, zal het beeld dat men van je merk heeft, verbeteren. Bij specifieke problemen zullen zij sneller geneigd zijn om bij jou aan te komen kloppen.
 
Onderscheiding
Door in te spelen op de nieuwe trend van content marketing kan je je onderscheiden van je concurrenten.
 
Makkelijker verkopen
Dankzij een goed imago en het genoten vertrouwen zijn klanten sneller geneigd om voor jouw product of dienst te kiezen.
 
Nieuwswaarde
Door bepaalde onderwerpen aan te snijden en je expertise aan te tonen kunnen de uitgestuurde berichten opgepikt worden door redactionele mediakanalen. Het effect van redactionele aandacht is vele malen groter dan betalende formules.
 
Herkenning
Als je voor voldoende bekendheid zorgt, bijvoorbeeld door regelmatig artikels te schrijven en ze te promoten via meerdere kanalen, zal je na verloop van tijd bekendheid verwerven. Als mensen weten wie je bent en wat je doet, zullen ze je makkelijker weten te vinden wanneer ze je nodig hebben.
 


Artikelen laatste nieuwsbrief

Hierover twitterden we »
Websites met beveiligde verbinding stijgt » Google wil tienduizend mensen inzetten »
Wat je als marketeer moet weten over AVG »
AdWords advertenties 50% groter »
Efteling in Google Street View »

Onze Nieuwsbrief

Via onze nieuwsbrief houden wij u regelmatig op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen bij EastEnd-Arts en de voor u rele­vante informatie op het gebied van internet.

Eastend nieuwsbrief