EastEnd-Arts
print

Drie tips om je brand identity te verbeteren

De werkelijke waarde van brand identity wordt bepaald door hoe je doelgroep tegen jouw merk aankijkt. Het geeft aan hoe groot de kennis van de consument is over het bestaan ​​van het merk.

De eerste kennismaking met de identiteit van het merk is de website van een bedrijf. Mensen kunnen direct zien hoe het merk of het bedrijf te werk gaat via de content en functionaliteiten van de website.
 

Een sterke brand identity

  • onthult de unieke waardepropositie en ontwikkelt een concurrentievoordeel in de markt,
  • weerspiegelt de stem van het merk door middel van sociale interactie en outreach,
  • verbetert de ervaring van de consument met je bedrijf door middel van visuele elementen (logo, kleurstelling, typografie, etc.),
  • maximaliseert het vermogen om het bewustzijn en de merkloyaliteit van je klanten te verhogen.

1. Optimaliseer je content

‘Trust is King’ in inbound marketing en wordt alleen bereikt door een grote meerwaarde te creëren voor je klanten. Ontwikkel e-books, webinars, bruikbare tips en boeiende informatie die passen bij jouw bedrijf. Dit geeft geloofwaardigheid aan je merk en toont betrokkenheid met je doelgroep.

Voldoe aan de behoeften van je klanten. Dat is een vuistregel voor het creëren van een content van hoge kwaliteit.Test je content altijd goed en zorg ervoor dat het makkelijk te vinden is op je website. Comprimeer altijd de maten van de afbeeldingen. Houd elke pagina onder 1 MB om de totaal laadsnelheid van je site hoog te houden.

Ontwikkel een persoonlijke en vriendelijke identiteit en geef je lezers de mogelijkheid om hun opmerkingen achter te laten of persoonlijke e-mails aan jou te sturen. Een eenvoudige instructie aan het einde van de post, zoals bijvoorbeeld “Laat een reactie achter” of “Deel je ervaring met ons” zal het geven van feedback door gebruikers aanmoedigen. Voeg social media buttons toe boven en onder de content om het delen ervan makkelijker te maken.

2. Gebruik visuele middelen

Het gebruik van visuele beelden op je website helpt om meer aandacht te krijgen en zorgt voor een opmerkelijke identiteit. Integreer je kernwaarden met de gemeenschappelijke kenmerken van je logo, zoals kleuren en vormen. Mensen zullen met jou communiceren op basis van hoe zij je logo interpreteren. Omdat verschillende landen hun eigen culturele opvattingen en persoonlijke ervaringen hebben, kunnen er verschillende betekenissen gegeven worden aan je logo.

Gebruik fonts en kleuren om je merk te vullen. Wees duidelijk. Je klanten moeten in staat zijn te begrijpen wat je tegen hen wilt zeggen. Kies voor een tekstkleur om de leesbaarheid voor je gebruikers te verbeteren.

Vermijd vervelende advertenties die je klanten kunnen afleiden (video’s met geluid). Als je toch advertenties plaatst, houd ze dan buiten het contentgebied.

Besteed meer aandacht aan wat je klanten kunnen doen op je site, zoals een abonnement nemen op je blog, het aanschaffen van je product of het opnemen van contact voor meer informatie over je diensten.

Observeer het gedrag van je bezoekers met behulp van Google Analytics. Identificeer de top bestemmingspagina’s om de meest bezochte activiteit van je website (contactpagina, over ons, enz.) te bepalen.

3. Ontwikkel partnership marketing

Partnership marketing is het gebruik van het merk om duurzame relaties te bouwen met andere merken (allianties), om op deze manier betere relaties met de klanten op te bouwen. Voorbeelden van partnership marketing zie je bij sterke merken die vriendelijke personages of figuren creëren om hun totale klantenbestand te vergroten.

Probeer in contact te komen met andere merken die dezelfde doelgroep als jij hebben. Zorg dat je relatie met hen groeit om een langdurige samenwerking aan te kunnen gaan. Laat ze kennismaken met je diensten of producten door kortingen of gratis versies aan te bieden. Promoot je partners ook via je social media en contentmarketing.

Wees echt en vriendelijk voor je klanten. Gebruik effectieve platforms zoals social media en webinars. Mensen staan graag in contact met de persoon achter jouw bedrijf. Praat dus met je doelgroep en deel je kennis met ze door het verstrekken van gratis webinars en video tutorials. Vertel hen je verhalen en ervaringen. Ook case studies zijn een goede manier om je deskundigheid op je vakgebied te tonen.
Gebruik foto’s, gezichten of zelfs mascottes in elk marketingkanaal. Koppel al je merkuitingen op een leuke en boeiende manier. De zwaan van KLM bijvoorbeeld helpt hen zich te onderscheiden van de concurrentie. Het gebruik van het merk geeft je de mogelijkheid om je zichtbaarheid te verbreden op het web en je gebruikers inzicht te geven in de missie, visie en de kernwaarden van je bedrijf.

Om succesvolle brandingstrategieën te ontwikkelen is het belangrijk dat je bedrijf opvalt. Je moet kunnen benadrukken wat jouw bedrijf heeft dat je concurrenten niet hebben. Je moet je klanten kunnen vertellen wat jouw bedrijf onderscheidt van andere bedrijven. Je moet consequent, proactief en informatief met je berichten te zijn.
 

 


Artikelen laatste nieuwsbrief

Hierover twitterden we »
Websites met beveiligde verbinding stijgt » Google wil tienduizend mensen inzetten »
Wat je als marketeer moet weten over AVG »
AdWords advertenties 50% groter »
Efteling in Google Street View »

Onze Nieuwsbrief

Via onze nieuwsbrief houden wij u regelmatig op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen bij EastEnd-Arts en de voor u rele­vante informatie op het gebied van internet.

Eastend nieuwsbrief