EastEnd-Arts
print

Jongeren nemen afscheid van Twitter

Steeds minder Nederlanders hebben Twitter op hun mobiele telefoon staan. In absolute aantallen heeft Twitter in een jaar tijd in Nederland ruim 250.000 mobiele gebruikers verloren. Vooral jongeren haken af, zo blijkt uit onderzoek van Telecompaper.

Had in oktober 2015 nog ruim een kwart van de Nederlanders met een smartphone de Twitter-app geïnstalleerd, in oktober van dit jaar is dat nog maar net iets meer dan één op de vijf Nederlanders.

De penetratie van het aantal smartphones stijgt ondertussen nog steeds, wat het verlies in gebruikers volgens Telecompaper des te opvallender maakt.

Terwijl de populariteit van Twitter daalt onder tieners, stijgt die van Instagram en Snapchat. In een jaar tijd steeg het aantal 12-19 jarigen met Instagram met 8 procentpunten naar 78 procent, terwijl Snapchat met 7 procentpunten steeg naar 75 procent.

Mensen die Twitter nog wel op hun telefoon hebben staan, gebruiken de app nog even vaak als in het verleden: gemiddeld 13 dagen per maand. Andere sociale netwerkdiensten zoals Facebook en Instagram worden gemiddeld respectievelijk 25 dagen en 17 dagen per maand gebruikt.


Artikelen laatste nieuwsbrief

Hierover twitterden we »
Websites met beveiligde verbinding stijgt » Google wil tienduizend mensen inzetten »
Wat je als marketeer moet weten over AVG »
AdWords advertenties 50% groter »
Efteling in Google Street View »

Onze Nieuwsbrief

Via onze nieuwsbrief houden wij u regelmatig op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen bij EastEnd-Arts en de voor u rele­vante informatie op het gebied van internet.

Eastend nieuwsbrief