Kinderconsument waarschuwt voor kettingmails
Stichting de Kinderconsument waarschuwt kinderen om niet in te gaan op kettingbrieven die per e-mail of via MSN worden verzonden.Kinderen ontvangen regelmatig opgeroepen om berichten door te sturen naar al hun contacten. "Meestal gaat het om onschuldige geintjes, maar deze zijn dat niet", aldus directeur Bamber Delver van de stichting. Zo doet momenteel een kettingbrief de ronde waarin de vader van een jonge kankerpatiënte beweert geld voor een medische behandeling in te zamelen.
Ook worden kinderen gewaarschuwd dat ze al hun MSN-contacten kunnen verliezen, en zou Microsoft-oprichter Bill Gates zijn fortuin willen weggeven aan iedereen die een kettingbrief doorstuurt. Dergelijke kettingbrieven zijn overigens minstens zou oud als internet zelf.
Ouders
Ouders zouden hun kinderen volgens Delver vaak niet of onvoldoende voorlichten over kettingbrieven. Kinderen kunnen de brieven echter moeilijk op hun waarheidsgehalte beoordelen. De kettingbrief over de kankerpatiënte kan voor jonge kinderen behoorlijk ingrijpend zijn. "Ze denken echt dat dat kind anders doodgaat."
Artikelen laatste nieuwsbrief
Privacy statement volgens de AVG »
Is je website klaar voor de AVG? »
Google gaat HTTP markeren als onveilig »
Wie ervaart meeste social media stress? »
5 tips om je LinkedIn-profiel te verbeteren »
Is je website klaar voor de AVG? »
Google gaat HTTP markeren als onveilig »
|
Onze Nieuwsbrief
Via onze nieuwsbrief houden wij u regelmatig op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen bij EastEnd-Arts en de voor u relevante informatie op het gebied van internet.![]() |