EastEnd-Arts
print

Kinderconsument waarschuwt voor kettingmails

Stichting de Kinderconsument waarschuwt kinderen om niet in te gaan op kettingbrieven die per e-mail of via MSN worden verzonden.

Kinderen ontvangen regelmatig opgeroepen om berichten door te sturen naar al hun contacten. "Meestal gaat het om onschuldige geintjes, maar deze zijn dat niet", aldus directeur Bamber Delver van de stichting. Zo doet momenteel een kettingbrief de ronde waarin de vader van een jonge kankerpatiënte beweert geld voor een medische behandeling in te zamelen.

Ook worden kinderen gewaarschuwd dat ze al hun MSN-contacten kunnen verliezen, en zou Microsoft-oprichter Bill Gates zijn fortuin willen weggeven aan iedereen die een kettingbrief doorstuurt. Dergelijke kettingbrieven zijn overigens minstens zou oud als internet zelf.

Ouders
Ouders zouden hun kinderen volgens Delver vaak niet of onvoldoende voorlichten over kettingbrieven. Kinderen kunnen de brieven echter moeilijk op hun waarheidsgehalte beoordelen. De kettingbrief over de kankerpatiënte kan voor jonge kinderen behoorlijk ingrijpend zijn. "Ze denken echt dat dat kind anders doodgaat."


Artikelen laatste nieuwsbrief

Hierover twitterden we »
Websites met beveiligde verbinding stijgt » Google wil tienduizend mensen inzetten »
Wat je als marketeer moet weten over AVG »
AdWords advertenties 50% groter »
Efteling in Google Street View »

Onze Nieuwsbrief

Via onze nieuwsbrief houden wij u regelmatig op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen bij EastEnd-Arts en de voor u rele­vante informatie op het gebied van internet.

Eastend nieuwsbrief