EastEnd-Arts
print

Nederlander denkt niet na over sociale media na dood

88 procent van de Nederlanders regelt voor zijn of haar dood niets rond sociale media terwijl 54 procent wil dat alles wordt verwijderd en 5 procent het liefst een digitale rouwplek ziet.

Dat blijkt uit onderzoek van Nuvema Uitvaartverzekering onder duizend Nederlanders. Het onderzoek wordt jaarlijks uitgevoerd sinds 2011.

Ruim zes op de tien mensen heeft nog nooit nagedacht over wat er met hun sociale media-profiel gebeurt na overlijden.

Ruim de helft van de mensen die dat wel hebben gedaan wil dat het profiel helemaal wordt verwijderd. Slechts 5 procent zou een digitale rouwplek willen. Een groot deel zou de beslissing overlaten aan de nabestaanden.

35 procent heeft dus wel eens nagedacht over sociale media na de dood, maar slechts 12 procent heeft ook daadwerkelijk iets ondernomen. Dat betekent dat mensen het met familie besproken hebben of wachtwoorden en accounts hebben opgeschreven en bij belangrijke papieren hebben gelegd.

Slechts één iemand gaf aan een organisatie te hebben ingeschakeld die helpt bij het digitale nalatenschap.

Bron: nu.nl


Artikelen laatste nieuwsbrief

Hierover twitterden we »
Websites met beveiligde verbinding stijgt » Google wil tienduizend mensen inzetten »
Wat je als marketeer moet weten over AVG »
AdWords advertenties 50% groter »
Efteling in Google Street View »

Onze Nieuwsbrief

Via onze nieuwsbrief houden wij u regelmatig op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen bij EastEnd-Arts en de voor u rele­vante informatie op het gebied van internet.

Eastend nieuwsbrief