EastEnd-Arts
print

Top 5 meest gemaakte fouten op Linkedin

Auteur Sean Nelson beschrijft in zijn blog de top 5 van de meest gemaakte fouten op Linkedin. In dit artikel een samenvatting van de 5 meest gemaakte fouten op Linkedin.

1. Zomaar een Linkedin account aanmaken zonder doel
Je hebt veel over linkedin gehoord en je bekenden en zakenrelaties gebruiken het. Je leest er over in de media dus je moet ook meedoen! Een Linkedin profiel aanmaken is zo gebeurt, maar uiteindelijk weet je niet wat je er mee aan moet en begrijp je er niets van.

Er zijn natuurlijk genoeg redenen om met Linkedin aan de slag te gaan en deze redenen moeten je doel onderstrepen. Dus bedenk even goed wat je eigenlijk wilt bereiken. Weet je niet hoe je Linkedin moet gebruiken vraag dan aan iemand of die jou wilt helpen of neem eerst even rustig de tijd om je te verdiepen in de wereld van Linkedin.

2. Geen participatie
Een groot gedeelte van de mensen op Linkedin heeft een profiel maar vergeet deel te nemen aan interacties met anderen. Je moet eerst de tijd nemen en geven binnen sociale netwerken. Neem deel aan discussies, plaats nieuwsberichten en artikelen. Zorg ervoor dat je ook daadwerkelijk participeert binnen het geheel.

3. Profiel niet of niet goed ingevuld
Een foto zegt meer dan 1000 woorden. Zorg dus voor een profielfoto en vul relevante gegevens in. Als mensen niet weten wie je bent en wat je doet heeft het weinig zin om aanwezig te zijn. De term sociaal netwerk betekend ook echt dat je ‘sociaal’ moet zijn en jezelf open stelt voor anderen als je wilt dat zij interesse in jou en je diensten/producten tonen.

4. Niets willen geven en delen
Mensen leren kennen betekent ook dat je ze wilt helpen bij hun problemen zonder er direct iets voor terug te vragen. Zodra je dit gaat doen zul je goodwill kweken en zullen mensen jou onthouden. Probeer dus niet alleen iets te verkopen maar ook vrijblijvend dingen te delen en te geven in discussies.

5. Niet betrouwbaar overkomen
Internet is een medium waarbij je niet face to face tegen over elkaar zit en moet afgaan op iemands profiel en de interactie die je met die persoon hebt. Als je een beetje thuis bent in de wereld van Linkedin zul je al enige betrouwbaarheid hebben opgebouwd. Er zijn in totaal 6 manier om betrouwbaar over te komen:

- Je ingevulde profiel (eerste impressie)
- De antwoorden die je geeft in discussies
- De mensen die je aanbeveelt en die jou aanbevelen
- Je connecties
- Je groepen
- Het kweken van goodwill

Peter Drewes (b2bcontact)


Artikelen laatste nieuwsbrief

Hierover twitterden we »
Websites met beveiligde verbinding stijgt » Google wil tienduizend mensen inzetten »
Wat je als marketeer moet weten over AVG »
AdWords advertenties 50% groter »
Efteling in Google Street View »

Onze Nieuwsbrief

Via onze nieuwsbrief houden wij u regelmatig op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen bij EastEnd-Arts en de voor u rele­vante informatie op het gebied van internet.

Eastend nieuwsbrief