EastEnd-Arts
print

Trek de aandacht met webteksten

Val op met tekst

Webteksten lezen anders dan print. Iedereen heeft haast en wil snel de juiste informatie vinden. Mensen nemen niet de moeite om uitgebreid artikelen en informatie van een beeldscherm te lezen.

Bezoekers scannen uw website op interessante woorden. Zorg er daarom voor dat je met de juiste woorden de aandacht trekt.

Druk, druk, druk

Bezoekers lezen liever korte stukjes tekst met duidelijke koppen en tussenkoppen. Zo wordt een webpagina overzichtelijk en eenvoudig te scannen. Schrijven voor het web is dus vooral schrappen. Schrap alle overbodige informatie. Een mooie lange inleiding is niet geschikt voor het web. Bezoekers lezen vaak alleen de eerste woorden van een zin. Zorg er dus voor dat de eerste woorden van een alinea veelzeggend zijn.

Val met deur in huis

De bovenste teksten worden het meest gelezen. Teksten moeten daarom ‘oprolbaar’ geschreven worden. Dus zet je belangrijkste informatie bovenaan en kom direct ter zake en roep op tot actie. Links tussen de pagina’s maken het eenvoudig om te navigeren tussen de pagina’s en snel de juiste informatie te vinden. Daarnaast trekken vetgemaakte woorden en opsommingen de aandacht.

Alle aandachtspunten op een rijtje:

• (Tussen) koppen;
• Links;
• Eerste woorden van een alinea;
• Vetgedrukte woorden;
• Opsommingen.
 



Artikelen laatste nieuwsbrief

Hierover twitterden we »
Websites met beveiligde verbinding stijgt » Google wil tienduizend mensen inzetten »
Wat je als marketeer moet weten over AVG »
AdWords advertenties 50% groter »
Efteling in Google Street View »

Onze Nieuwsbrief

Via onze nieuwsbrief houden wij u regelmatig op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen bij EastEnd-Arts en de voor u rele­vante informatie op het gebied van internet.

Eastend nieuwsbrief