EastEnd-Arts
print

Vier op tien bedrijven gebruiken sociale media

Ruim 40 procent van de bedrijven met minstens tien werknemers maakt gebruik van sociale media. Dat blijkt uit woensdag gepubliceerde cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS).

Van de grote bedrijven (500 of meer werknemers) communiceert driekwart via sociale media, bij kleine bedrijven (10 tot 20 werknemers) is dit 36 procent.

Bedrijven in de informatie- en communicatiebranche gebruiken sociale media het meest (79 procent). Ook in de horeca is het percentage hoog (65 procent). In de bouw- en de transportsector is het aandeel veel kleiner (25 procent).

Bij de industrie gaat het om een op de drie bedrijven.

35 procent van de bedrijven met minstens tien medewerkers gebruikt Facebook, LinkedIn of Hyves, 21 procent is actief op Twitter of andere blogs en 19 procent deelt multimedia via bijvoorbeeld Youtube, Flickr of Picasa.

Doel

De meeste bedrijven gebruiken sociale media voor het imago en marketingdoeleinden (68 procent). Ruim 40 procent werft personeel, verkrijgt meningen van klanten, of werkt samen met zakenrelaties via sociale media.

Informatie uitwisselen binnen het bedrijf en klanten betrekken bij productontwikkeling, zijn iets minder vaak gebruikte toepassingen.

bron.nu.nl



Artikelen laatste nieuwsbrief

Hierover twitterden we »
Websites met beveiligde verbinding stijgt » Google wil tienduizend mensen inzetten »
Wat je als marketeer moet weten over AVG »
AdWords advertenties 50% groter »
Efteling in Google Street View »

Onze Nieuwsbrief

Via onze nieuwsbrief houden wij u regelmatig op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen bij EastEnd-Arts en de voor u rele­vante informatie op het gebied van internet.

Eastend nieuwsbrief