EastEnd-Arts
print

Waarom een logo belangrijk is

U maakt slechts één keer een eerste indruk bij uw klanten en u weet hoe belangrijk die is! Het logo is vaak een van de eerste dingen die potentiële klanten van uw bedrijf zien. Daarom is een professioneel logo van belang. Een goed logo wekt een positieve associatie op met uw bedrijf. Het geeft uw bedrijf een gezicht.

Waaraan voldoet een goed logo?


Het maken van een passend logo is nog niet zo makkelijk. Het is voor ons als webdesigners zaak om uw logo te laten voldoen aan tenminste de volgende criteria. Het logo is:
  • Tijdloos: een goed logo laat u slechts één keer ontwerpen en gaat decennia lang mee. Denk aan Apple of Coca-Cola. Ook voor de herkenbaarheid van uw bedrijf is een logo dat langer meegaat voordelig. Mensen hebben dan al een band met het logo en uw bedrijf opgebouwd. Laat u na een tijdje een nieuw logo ontwerpen dan gaat die band mogelijk verloren.
     
  • Origineel: Een goed logo staat op zichzelf en is authentiek. Denk aan het logo van Pringles of Dove.
     
  • Simpel: Eenvoud maakt het makkelijk om het logo te onthouden. Denk aan Unilever of Shell.
    “Less is more” komt helemaal tot zijn recht bij het ontwerp van uw logo.
     
  • Geschikt: de uitstraling van uw logo speelt een belangrijke rol bij de geschiktheid van het logo. Een logo voor een schilder kan bijvoorbeeld erg kleurrijk en speels zijn, terwijl het logo van een notaris over het algemeen strak en zakelijk is. Vergelijk het logo van Clini Clowns met het logo van een officiële instantie zoals de Belastingdienst.
     
  • Veelzijdig: Stelt u zich voor dat u een logo heeft laten ontwerpen in prachtige kleuren. Zodra uw logo in zwart-wit wordt afgedrukt verliest het logo aan kracht. Dit mag nooit gebeuren. Ongeacht de grootte, kleur of plaats (bijvoorbeeld op een auto of op drukwerk) moet het logo telkens hetzelfde effect overbrengen en mag het niet aan kwaliteit verliezen. Denk aan het logo van Nike of de panda van het Wereld Natuur Fonds.
     

Prijzen logo’s


Hoe kan het dat er zulke grote verschillen in prijs zitten tussen de verschillende logo’s? Het zit eigenlijk allemaal in de tijd en kwaliteit die ermee gemoeid is. Het ontwerpen van een logo is een vak op zich. Een professioneel reclamebureau zet een grafisch designer op uw logo die het imago en de identiteit van uw bedrijf probeert te vatten in het logo. Ook let hij daarbij nog op bovenstaande criteria. Daarom vraagt dit reclamebureau een hogere prijs dan een kennis die “wel even iets voor u in elkaar zet”.

Ook zijn er bedrijven die “kant-en-klare” logo’s aanbieden. Hiervoor gebruiken ze een illustratie van een stockbureau, geven die een ander kleurtje, zetten uw naam in het logo en klaar is kees. Goedkoop? Ja. Origineel, tijdloos of doeltreffend? Nee.

Een onprofessioneel logo geeft uw bedrijf een amateuristische uitstraling. Een klant denkt daarom al gauw dat uw producten of diensten ook geen kwaliteit waarborgen. Kies daarom voor kwaliteit en maak een sterke eerste indruk met uw professionele bedrijfslogo.





Artikelen laatste nieuwsbrief

Hierover twitterden we »
Websites met beveiligde verbinding stijgt » Google wil tienduizend mensen inzetten »
Wat je als marketeer moet weten over AVG »
AdWords advertenties 50% groter »
Efteling in Google Street View »

Onze Nieuwsbrief

Via onze nieuwsbrief houden wij u regelmatig op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen bij EastEnd-Arts en de voor u rele­vante informatie op het gebied van internet.

Eastend nieuwsbrief