EastEnd-Arts
print

Wat kostten bekende logo's?

Onlangs vonden we een leuk artikel over bekende logo’s en hun kosten op deze site. We hebben het een beetje aangevuld en hieronder kunt u er meer over lezen. Vrijwel alle prijzen zijn inclusief de hele huisstijl, mocht dit niet zo zijn hebben we het aangegeven.
 



Accenture - Dit logo is in een nieuw jasje gestoken voor $100.000.000 door het bedrijf Landor Associates in 2000. Het staat bekend als een van de duurste logo’s ooit gemaakt.



Pepsi - Het nieuwe Pepsi logo is gemaakt in 2008 voor $1.000.000 door de Arnell Group



Nike - Het welbekende Nike “Swoosh” logo is gemaakt voor $35 in 1975. Het werd bedacht door Carolyn Davidson. De genoemde prijs was alleen voor het logo, maar net zoals bij Google en Coca-Cola werd er voor de rest niet veel meer aan veranderd. Later gaf Nike de bedenkster van het logo 500 aandelen in het bedrijf, deze zijn inmiddels meer waard dan $600.000.



NeXT - Het NeXT logo is gemaakt door Paul Rand voor Steve Jobs in 1986 voor $100.000.



Windows - Het windows logo is gerestyled door de mensen binnen het bedrijf. Hierdoor kostte het helemaal niks.



London 2012 Olympics - Dit logo wordt ook wel het meeste gehate logo van de eeuw genoemd. Het is gemaakt door Wolff Ollins in 2007. Hij vroeg hiervoor $625.000



Google - Een verrassend bedrag voor het Google logo: $0. Dit logo is bedacht in 1998 door Sergey Brin, dit is een van de oprichters van Google. Hij maakte dit logo in Gimp, een soort gratis versie van Photoshop. Het logo is later nog enkele keren licht aangepast, maar het originele concept is altijd intact gebleven.



Enron - Het Enron logo is bedacht door de beroemde Paul Rand in 1990. Hij maakte het logo voor $33.000



Glasgow 2014 - Games Dit logo is extra bijzonder aangezien het gemaakt is voor $95.000. Hier zat geen verdere huisstijl bij. Wie het bedacht heeft? Marque Agency.



Coca-Cola - Het logo van Coca-Cola is gemaakt in 1885 door Frank Mason Robinson, dit was de boekhouder van het bedrijf. Robinson maakte het logo met een kroontjespen in de stijl Spencerian script. Dit was een stijl die erg populair was in die tijd en wel omdat het veel gebruikt werd in formele documenten. Hij maakte dit logo voor $0.



BP – British Petrol Dit logo is opgefrist in 2008 voor $211.000.000.



BBC - Het BBC logo is gerestyled in 1997 en wel voor $1.800.000.



Twitter - Het Twitter logo was ontworpen door Simon Oxley in 2009. Het is onlangs aangepast.



EastEnd Arts - Onbetaalbaar
 


Artikelen laatste nieuwsbrief

Hierover twitterden we »
Websites met beveiligde verbinding stijgt » Google wil tienduizend mensen inzetten »
Wat je als marketeer moet weten over AVG »
AdWords advertenties 50% groter »
Efteling in Google Street View »

Onze Nieuwsbrief

Via onze nieuwsbrief houden wij u regelmatig op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen bij EastEnd-Arts en de voor u rele­vante informatie op het gebied van internet.

Eastend nieuwsbrief