EastEnd-Arts
print

Welke vragen beantwoordt een goede homepagina?

De homepagina van een website is een belangrijke pagina om bezoekers op te vangen en op weg te zetten naar datgene wat ze zoeken. Op welke vragen moet een goede homepagina een antwoord bieden?

Wat doet deze website/dit bedrijf?

Dit klinkt logisch maar sommige homepagina’s slagen er niet in om aan de bezoeker duidelijk te maken waar het bedrijf of de organisatie voor staat. Een goede homepagina geeft in enkele korte en bondige zinnen een duidelijk beeld aan de bezoeker zodat deze weet wat het bedrijf achter deze website doet.

Kan ik hier vinden wat ik zoek?

Bezoekers zijn altijd op zoek naar iets, zelfs bezoekers die “zomaar” even naar de site surfen doen dit met een doel. Een goede homepagina maakt aan de bezoeker duidelijk dat hij op deze site gaat vinden wat hij zoekt. Moet je dan alle informatie op de homepagina plaatsen? Natuurlijk niet, de bezoeker moet van op de homepagina via duidelijke wegwijzers (navigatie, calls to action, buttons,…) direct de juiste richting uitgestuurd worden.

Waarom moet ik voor dit bedrijf kiezen?

Ieder bedrijf is uniek maar toch lijken alle bedrijven vaak op elkaar, uit de grijze massa springen is de boodschap. Een goede homepagina maakt aan de bezoeker duidelijk waarom hij voor jouw bedrijf moet kiezen. Een duidelijke Unique Value Proposition (UVP) is dan ook een must op een goede homepagina, laat de bezoekers weten waarom je beter bent dan de rest!

Hoe kom ik in contact?

Websites zijn vaak uitgestoken handen om met elkaar in contact te komen, je wil weten wie je bezoekers zijn en liefst bezoekers omdopen tot klanten. Geef bezoekers dan ook direct de mogelijkheid om je te bereiken. Laat je bezoekers niet nodeloos zoeken naar contactinformatie, plaats deze duidelijk zichtbaar op de homepagina zodat de drempel om je te benaderen zo laag mogelijk wordt.

Hoe kom ik meer te weten?

Indien de interesse van de bezoeker gewekt is en hij meer te weten wil komen over een product of dienst moet dit zonder hindernissen mogelijk zijn. “Meer weten? Lees hier meer over…” of “Meer weten, bel ons vrijblijvend” zijn maar 2 voorbeelden hoe je bezoekers die meer willen weten over iets kan leiden naar de informatie die ze zoeken.

Is deze website te vertrouwen?

Het vertrouwen van je bezoekers winnen is zeer belangrijk op het internet, laat dan ook niets aan het toeval over. Zorg voor een website die een duidelijke lay-out heeft, voorzie duidelijke contactinformatie. Indien er online betalingen op je website gebeuren toon je best de logo’s van de partners in beveiliging en de logo’s van de betaalmiddelen (visa, bancontact…) Logo’s zijn herkenbaar en herkenbare dingen geven een houvast en zorgen voor vertrouwen.

Welke acties worden er van mij verwacht?

Maak het aan je bezoekers duidelijk wat je van ze verwacht, wil je dat ze contact met je opnemen? Spoor ze dan aan om je te bellen, een contactformulier in te vullen of je te mailen. Leid je bezoekers steeds met niet mis te verstane calls to action. “Mail ons hier”, “Registreer je nu”, enkel met duidelijke aanwijzingen kan je je bezoeker duidelijk maken wat je van hem verwacht. Een bezoeker die niet weet wat hij moet doen op je website om verder te gaan is vaak een verloren bezoeker.

Een homepagina moet dus op vele vragen een antwoord geven, een goede homepagina zorgt dus voor antwoorden of zet bezoekers op weg naar antwoorden. Je kan niet alle vragen beantwoorden maar zorg ervoor dat je homepagina een startpunt is naar alle antwoorden.
 



Artikelen laatste nieuwsbrief

Hierover twitterden we »
Websites met beveiligde verbinding stijgt » Google wil tienduizend mensen inzetten »
Wat je als marketeer moet weten over AVG »
AdWords advertenties 50% groter »
Efteling in Google Street View »

Onze Nieuwsbrief

Via onze nieuwsbrief houden wij u regelmatig op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen bij EastEnd-Arts en de voor u rele­vante informatie op het gebied van internet.

Eastend nieuwsbrief